مراحل انتقال سند ملکی در دبی

مراحل انتقال سند ملکی در دبی

داماک گروپdamac group در این مقاله به مراحل انتقال سند ملکی در دبی می پردازد. در مراحل انتقال سند ملک اگر شما هم قصد خرید ‌وفروش املاک‌ و مستغلات را دارید بهتر است به آژانس‌های معتبر مراجعه کنید.

این آژانس‌ها بعد از  تنظیم قرار داد ، به شما یک کد رهگیری می دهند که این کد به شدت مهم است. این موضوع نشان دهنده ی این است که  ملک موردنظر شما فقط یک‌ بار معامله شده  و به یک نفر فروخته شده است.

پس ازفروش ملک به خریدار نوبت معامله‌ و انتقال سند است. پس از تنظیم قرارداد، فروشنده باید با داشتن مدارک شناسایی، قرارداد و سند ملک به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند. دفاتر ثبت و استعلام سند با داشتن مدارک مربوطه استعلام گیری می‌کنند.

این استعلام تقریبا 2 هفته طول می کشد . تنظیم سند ملک تنها در صورت پرداخت عوارض نوسازی و پسماند شهرداری امکان‌پذیر است. فروشنده باید با مدارک شناسایی خود به شهرداری منطقه‌ای که ملک در آن قرار دارد مراجعه کرده و بدهی های خود را تسویه کند. بهتر است بدانید مبلغ این عوارض به ارزش ملک و موقعیت آن بستگی دارد.

گرفتن حساب دارایی در سه مرحله و در سه روز مختلف قابل‌انجام است. برای این کار فروشنده باید با مدارک لازم به اداره‌ی مالیات مراجعه کند و آنها را به آن اداره تحویل دهد. روز بعد فروشنده با مراجعه به اداره‌، مالیات تعیین شده را می‌پردازد. آخرین مرحله‌ی انتقال سند ملک، انتقال قطعی سند است. بعد از انجام همه‌ی مراحل دو طرف معامله با داشتن مدارک شناسایی،حساب شهرداری، حساب دارایی، سند مالکیت، کپی قرارداد و کد رهگیری، گواهی پایان کار، استعلام ثبتی و کد پستی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند.

در مطالب گذشته در مورد بررسی قواین خرید ملک با سند مالکیت و مراحل خرید ملک با سند مالکیت در دبی صحبت کردیم.

مراحل انتقال سند ملکی در دبی

شرایط ، مدارک و مراحل انتقال سند ملکی در دبی

 در این قسمت به شرایط ، مدارک و مراحل انتقال سند ملکی در دبی می پردازیم. مرحله اول، توافقی است که خریدار و فروشنده با هم می‌کنند. در این توافق که به صورت دست نویس است قول‌نامه می‌نویسند، به ‌عبارتی فروشنده و خریدار می‌گویند ما حرفی که بین خودمان زده‌ایم را قبول داریم .

مرحله دوم سند زدن ملک و دریافت کد رهگیری : خریدار با فروشنده  که به توافق رسیده‌اند و مبایعه ‌نامه نوشته‌اند اما این مبایعه نامه منحصربه ‌فرد نمی باشد و ممکن است فروشنده ، خانه را به چندین نفر دیگر هم فروخته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید بعد از تنظیم مبایعه ‌نامه، فروشنده و خریدار، به بنگاه‌های معامله املاک بروند و مبایعه‌نامه خود را در سیستم نرم‌افزاری جامع ثبت کنند.

مشخصات ملک، خریدار و فروشنده، در سیستم ثبت شده و کد رهگیری صادر می‌شود. این سیستم سراسری است، در نتیجه اگر فروشنده بخواهد هم‌زمان یک ملک را به چند نفر بفروشد، سیستم خطا داده و می‌گوید کد رهگیری برای این ملک صادر شده است.

مراجعه فروشنده به دفتر اسناد رسمی: در این مرحله از انتقال سند، خریدار دخالتی ندارد و فروشنده باید با شناسنامه و اصل سند، به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند. دفتر اسناد لیست مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده را به فروشنده می‌دهد تا برود و آن ها را آماده کند.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده نقل و انتقال و سند زدن ملک : اصل و تصویر فرم مالیات بر ارث(در مورد سندهای ورثه‌ای)- اصل و تصویر حصر وراثت(در مورد سندهای ورثه‌ای)- صورت‌مجلس تفکیکی در مورد آپارتمان- اصل و تصویر پایان‌کار و یا عدم خلافی شهرداری یا نامه بازدید شهرداری یا بخشداری (در مورد زمین‌های دارای بنا و زمین‌های بدون بنا)- اصل و تصویر وکالت‌نامه- تصویر شناسنامه و کارت ملی فروشنده و خریدار- اصل و تصویر بنچاق- اصل و تصویر سند مالکیت .

 مطالب مشابه:

بررسی قوانین خرید ملک با سند مالکیت      مراحل خرید ملک با سند مالکیت

واریز ریالی از ایران برای خرید ملک در دبی

درباره داماک

داماک بزرگترین شرکت ساختمانی جهان با بیش از 70 هزار نمایندگی در 204 کشور

نشانی دفتر داماک

امارات متحده عربی - دبی - بیزنس بی - برج اداری داماک پارک تاورز

آخرین پست ها

پیوندهای مرتبط

خبرنامه داماک

برای اطلاع از آخرین اخبار عضو خبرنامه داماک شوید ...